Πολλοί υποψήφιοι πιστεύουν ότι αν γράψουν καλά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και περάσουν σε μία σχολή με υψηλή βάση εισαγωγής, θα έχουν καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές από εκείνες μιας σχολής με χαμηλότερη βάση.
Αυτή η πεποίθηση σε αρκετές περιπτώσεις ευσταθεί αλλά υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις που δεν ευσταθεί. Πολλοί πτυχιούχοι θα ήθελαν πολύ να έχουν γράψει χειρότερα και να έχουν περάσει σε σχολές με χαμηλότερες βάσεις. Ένας από αυτούς είμαι και εγώ.
Δεκαετίες τώρα οι βάσεις στις Φυσικομαθηματικές σχολές έχουν την εξής σειρά από την μεγαλύτερη προς τη μικρότερη: Βιολογικό, Χημικό, Φυσικό, Μαθηματικό.
Δεκαετίες τώρα οι βάσεις στις Φυσικομαθηματικές σχολές έχουν την εξής σειρά από την μεγαλύτερη προς τη μικρότερη: Βιολογικό, Χημικό, Φυσικό, Μαθηματικό.
Όπως έχει αποδείξει η ζωή οι επαγγελματικές δυνατότητες έχουν την αντίστροφη σειρά! Ο
Μαθηματικός είναι ανάμεσα στα 10 καλύτερα επαγγέλματα στις ΗΠΑ εδώ και δεκαετίας και πολλές φορές είναι στη κορυφή. Πολλοί πτυχιούχοι υψηλόβαθμων σχολών (Νομικής, Φιλολογίας, Μαθηματικών, Φυσικών, Μηχανικών Πολυτεχνείων κπλ) πήραν δεύτερο πτυχίο από Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Δάσκαλοι/ες) για να διοριστούν στα Δημοτικά. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η περίπτωση των πτυχιούχων πολυτεχνικών σχολών Ηλεκτρολόγων Μηχ/κων & Μηχ/κος Η/Υ, Μηχανολόγων, Πολιτικών Μηχ/κων, Τοπογράφων Μηχ/κων, Αρχιτεκτόνων Μηχ/κων πήραν και πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) για να διοριστούν στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα µε τα αποτελέσματα έρευνας του ΑΠΘ το 2008, το 27,4% των αποφοίτων του Τµήµατος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) απασχολείται στον τοµέα της εκπαίδευσης. (Η μελέτη: sep4u.gr/eng/HMMY.pdf ).
Μαθηματικός είναι ανάμεσα στα 10 καλύτερα επαγγέλματα στις ΗΠΑ εδώ και δεκαετίας και πολλές φορές είναι στη κορυφή. Πολλοί πτυχιούχοι υψηλόβαθμων σχολών (Νομικής, Φιλολογίας, Μαθηματικών, Φυσικών, Μηχανικών Πολυτεχνείων κπλ) πήραν δεύτερο πτυχίο από Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Δάσκαλοι/ες) για να διοριστούν στα Δημοτικά. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η περίπτωση των πτυχιούχων πολυτεχνικών σχολών Ηλεκτρολόγων Μηχ/κων & Μηχ/κος Η/Υ, Μηχανολόγων, Πολιτικών Μηχ/κων, Τοπογράφων Μηχ/κων, Αρχιτεκτόνων Μηχ/κων πήραν και πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) για να διοριστούν στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα µε τα αποτελέσματα έρευνας του ΑΠΘ το 2008, το 27,4% των αποφοίτων του Τµήµατος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) απασχολείται στον τοµέα της εκπαίδευσης. (Η μελέτη: sep4u.gr/eng/HMMY.pdf ).
Το να γίνει καθηγητής πληροφορικής (ΠΕ19) ένας πτυχιούχος ΗΜΜΥ, πολλές φορές με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, δεν είναι και το καλύτερο σενάριο επαγγελματικής αποκατάστασης . Μπορούσες να πετύχεις το ίδιο ή και καλύτερο αποτέλεσμα με πολύ μικρότερη προσπάθεια. Αρκούσε να έχεις τελειώσει ένα ΤΕΙ Πληροφορικής ή μια άλλη σχολή που οδηγεί σε εκπαιδευτικά επαγγέλματα με (πολύ) χαμηλότερη βάση.
Πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω να σας έπεισαν ότι η καλύτερη επίδοση στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν είναι διαβατήριο για μια καλύτερη επαγγελματική πορεία. Εύχομαι σε όλους τους υποψηφίους καλή επιτυχία και να μην στεναχωρηθούν αν δεν γράψουν όσο θα ήθελαν. Κάθε εμπόδιο για καλό … ίσως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου